in onze creatieve workshops leert u informatie analyseren, structureren en managen vanuit klantperspectief. of u maakt kennis met moderne technieken om zelf informatieservices te ontwerpen, te schrijven en te testen.

  • training
  • Een customer journey maken

Een customer journey maken

U wilt de klant actief betrekken in uw product- of dienstontwikkeling. Optimaal inspelen op de wensen en behoeften van de doelgroep is uw uitgangspunt. Dan is het volgen van de customer journey, ofwel klantreis, een waardevolle toevoeging aan het ontwikkelproces. Beleef de ervaringen van uw klant bij het gebruik van uw product of dienst, en in het contact met uw organisatie.

Wat u leert

Na deze workshop kunt u relevante scenario’s opstellen, klantreizen construeren en visualiseren. U heeft geoefend met het in kaart brengen van klantervaringen, en vandaaruit ideeën gegenereerd voor verandering en verbetering. U beschikt over een instrument waarmee u uw klantkennis wezenlijk verdiept. De customer journey levert u waardevolle inzichten voor vernieuwing of optimalisering van uw producten of diensten.

onbevangen naar de wereld van de klant leren kijken!

voor wie?

Ontwerpers, tekstschrijvers, communicatieadviseurs,  projectmanagers en beleidsmakers die producten en diensten willen ontwerpen die de klant op het lijf geschreven zijn.

Inhoud

- brainstorm op basis van beschikbare doelgroepinformatie
- scenario’s opstellen
- de klant in een scenario plaatsen en volgen
- visuele uitwerking van de klantreis
- de opbrengsten inventariseren en ordenen

trainers

Francien Malecki
Judith Mulder

Aanmelden en meer informatie

Judith Mulder
+31 6 2906 0688
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

communicatie over ‘begrijpelijke taal’-onderzoek

Welke factoren beïnvloeden de begrijpelijkheid van communicatie? Op die vraag richt het programma Begrijpelijke taal van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) zich met negen onderzoeken. firMM verzorgt de communicatie over het programma. Lees de nieuwsbrieven

nieuwe stembiljetten ontwerpen en testen

firMM ontwierp en testte drie varianten voor papieren stembiljetten die elektronisch kunnen worden geteld. De ontworpen stembiljetten en de resultaten van de tests zijn vastgelegd in een rapport bestemd voor de Tweede Kamer. In een vervolgtraject werkte firMM één van de ontwerpen verder uit en ontwikkelde er diverse hulpmiddelen bij.

online het donorregister raadplegen

firMM maakte de online applicatie ‘Donorregister raadplegen’ gebruiksvriendelijk. Wanneer zich een mogelijke donor aandient, kan het ziekenhuis met deze applicatie snel en zorgvuldig nagaan of er een wilsbeschikking aanwezig is in het donorregister. Zo gaat weinig kostbare tijd verloren.